Talán a cím magáért beszél. Leginkább nem lelem a helyem a világban. Nem vagyok szívesen látott ember sehol. Minden hellyel van egy kis baj, vagy talán velem van egy kis baj. Az iskolában mit keressek? Álmokat, reményeket már nem űzök arról, hogy egyszer leszek valaki, értelmetlen a hajtás. Miért hallgassam, ahogy a tanárok leckéztetnek és megaláznak minket? Miért hallgassam, hogy az emberek olyanokat "tudnak" rólam, amit én se tudok magamról... Miért viseljem el, hogy a magyartanárom az erkölcstelenség mintaszobrának állított be? Nem, ott nincs helyem...

Otthon... Itt alszom, néha eszem. És "pötyögtetem" a gépemet. És ide parancsolnak haza minden áldott nap, minél korábban. A világon nincs más velemkorú ember, akit már délután ötkor felhívnak, hogy mikor ér haza. Na persze, ha itthon vagyok az se jó, mert akkor Manóval korlátoznunk kell bizonyos témákat, vagy csak ülünk a szobámban, és persze legkésőbb kilenckor ki kell tennem a szűrét, és anyám ki van akadva, mert sokszor vacsorázott nálunk. Nem nézik szívesen a jelenlétemet, de ha nem vagyok itthon, akkor biztosan hazaparancsolnak. Kell ez nekem? Nem.

Manóéknál... Az édes mama nagyon utál, nem tudom miért, de így jártam. Ha tehetné egy vasvillát döfne le a torkomon, cinikus, rosszalló. Még apuka próbálja mentnei a helyzetet, de nem akkora sikerrel. És őszintén: kell ez nekem? Nem.

És akkor mi maradt nekem? Az utcák, a terek, a kávézók, a plázák, a parkok, a hidak, a hegyek, a völgyek s mind végig a pusztaság. De hol lelem helyem benne? Mi az ami befogad? Semmi. Járhatom a vidéket, míg a lábam bele nem fárad, míg a kezeim el nem fagynak, de menedéket lelni sehol nem fogok. Ki fogad be egy kislányt? Hát Manó. De ki fogad be egy párt? Sehol, senki a világon...

A bejegyzés trackback címe:

https://igyeldtul.blog.hu/api/trackback/id/tr685557612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása